Singapore - smog city - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Pim Kohlmann - WaarBenJij.nu Singapore - smog city - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Pim Kohlmann - WaarBenJij.nu

Singapore - smog city

Door: Tobi & Pim

Blijf op de hoogte en volg Pim

26 September 2015 | Singapore, Singapore

Dinsdagmiddag 22 september om 16:20 zijn we via Londen naar Singapore gevlogen. Hier zijn we 2 dagen geweest, als tussenstop voor Australië. Woensdagmiddag om 16:00 zijn we aangekomen en gelijk in een drukke achterbuurt beland met ons hotel ‘Princess 81’ midden voor een hoerententje. Deze avond rustig de buurt verkend met ons eerste avondmaal op een plastic krukje. Na een flinke ‘Tiger’ pint zijn we op tijd naar bed gegaan.
Onze eerste volle dag in Singapore was bedekt door de smog. Door hevige bosbranden in Indonesië hadden we jammer genoeg slecht zicht op de bekende Marina Bay. PSI gehalte bleek 185 punten te hebben aangetikt, boven de 100 is al schadelijk voor de gezondheid. Dit resulteerde in veel mensen die rondliepen met mondkapjes. De skyline was echter wel indrukwekkend, met als hoogtepunt het ‘Marina Bay Sands’ hotel met daarachter een indrukwekkend groot park met ontelbaar veel planten. Om de smog en de warmte te ontvluchten hebben we het grote winkelcentrum voor Marina Bay bezocht.
Het eten was erg goed en ook behoorlijk voordelig in Singapore, bier daarentegen vrij prijzig met als hoogtepunt een biertje op ‘Quay Bay’ á € 12,50 per stuk. Dit viel mee na een goede casino avond in een mega casino in het winkelcentrum van Marina Bay (met 21 als lucky number). Het uitgaansleven van Singapore viel tegen en er was dan ook niet veel te beleven.
Vandaag, vrijdagavond laat, zijn we gevlogen naar Perth in Australië. Waar we de westkust onveilig gaan ma.… gaan verkennen! We kijken uit naar de schone lucht in Australische outback!